Darowizna nieruchomości
Potrzebne dane:
- dane osobowe darczyńców i obdarowanych (imiona, nazwisko, imiona rodziców, stan cywilny, nr ważnego dowodu osobistego lub ważnego paszportu, PESEL, adres zameldowania)
- wartość rynkowa
Potrzebne dokumenty:
- numer księgi wieczystej
- podstawa nabycia nieruchomości przez aktualnego właściciela, np. wypis aktu notarialnego, zarejestrowanego aktu poświadczenia dziedziczenia, odpis prawomocnego postanowienia sądu
- wypis z rejestru gruntów przeznaczony do dokonywania wpisów w księdze wieczystej (ważny 3 miesiące), ewentualnie wyrys z mapy ewidencyjnej przeznaczony do wpisu w księdze wieczystej, gdy będzie wydzielana działka do nowej księgi wieczystej lub przyłączana do księgi już istniejącej lub nastąpiła zmiana powierzchni działki
- w przypadku zmiany oznaczenia lub powierzchni – zaświadczenie o zmianie oznaczenia i/lub powierzchni działki w wyniku modernizacji operatu ewidencji gruntów lub synchronizacja dokonana przez Geodetę uprawnionego,
- przy podziale nieruchomości: mapa z projektem podziału nieruchomości i ostateczna decyzja wójta, burmistrza, prezydenta miasta zatwierdzająca projekt podziału nieruchomości,
- jeśli nieruchomość została nabyta w drodze dziedziczenia, a także w drodze darowizny lub nieodpłatnego zniesienia współwłasności dokonanych po 1 stycznia 2007 roku, niezbędne będzie zaświadczenie naczelnika właściwego urzędu skarbowego potwierdzające, że nabycie jest zwolnione od podatku, że należny podatek został zapłacony albo zobowiązanie podatkowe wygasło wskutek przedawnienia,
- przy zawieraniu umowy przez pełnomocnika – oryginał pełnomocnictwa